کد مطلب:153750 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:228

مراسم ولادت حسین
همینكه رسول خدا (ص) از ولادت حسین آگاه شد شتابان به خانه علی آمد و از اسماء فرزند خود را خواست حسین در آغوش پیامبر قرار گرفت، و رسول خدا صلی الله علیه و آله حسین را غرق بوسه ساخت و این مراسم را درباره حسین (ع) انجام داد:

1- اذان در گوش راست و اقامه در گوش چپ حسین (ع) خواند.

پس اولین صدایی كه گوش حسین را نوازش می دهد صدای رسول خداست و اولین آوائی را كه حسین می شنود آوای الله اكبر - لا اله الا الله است.

وه كه چه صدای دلنشین و چه آوای جان بخش و روح افزائی.

در روایت است كه این عمل فرزند را از شر شیطان حفظ می كند.

2- برای او نامگذاری می كند و در روایات آمده: اولین كسی كه به نام حسن و حسین نامگذاری شدند فرزندان علی و زهرا سلام الله علیهما هستند كه خدا این نام ها را از مردم پوشیده نگه داشته تا نونهالان علی و زهرا به این دو نامگذاری شدند.

الحسن و الحسین اسمان من أسماء أهل الجنة ما سمیت العرب بهما فی الجاهلیة. «حسن و حسین دو نام از نام های اهل بهشت است كه در جاهلیت هیچكس به این نام ها نامیده نشده است».

3- در روز هفتم ولادت پیامبر دستور داد قوچ بزرگی را خریداری و برای حسین


عقیقه كردند و گوشت آن را میان فقرا تقسیم نمودند.

4- سر حسین را تراشید و به وزن موی سر نقره صدقه داد كه با این مراسم كمك شایسته ای به فقرا انجام می گیرد.

5- روز هفتم ولادت حسین را ختنه كردند كه رسول خدا اصرار داشت روز هفتم ولادت مولود را ختنه نمایند و از آن حضرت رسیده است: طهروا أولادكم یوم السابع فانه أطیب و أطهر و اسرع لنبات اللحم فان الارض تنجس من بول الاغلف أربعین یوما.

روز هفتم فرزندان خود را ختنه كنید كه برای خوش بوئی و پاكی او موثر است و گوشت بهتر می روید و زمین از بول طفل ختنه نشده تا چهل روز نجس می ماند».

6- تعویذ حسین (ع) كه رسول خدا صلی الله علیه و اله برای حفظ فرزندان آنان را با این كلمات بیمه می فرمود: و این دعا را بر آنان می خواند: أعوذ بكلمات الله التامة من كل شیطان و هامة و من كل عین لامة.

و می فرمود: حضرت ابراهیم (ع) فرزندانش اسماعیل و اسحاق را این چنین تعویذ می فرمود [1] .


[1] حياة الامام الحسين بن علي ج 1 ص 30 - الصواعف الحرفة ص 190.